Cotten ♥

Coyote
 
1995 - 2011
 
Valack
Skimmel
 
 
Cotten var den hästen som fick mig ut på tävlingar, utan honom hade jag aldrig vågat och framför allt aldrig fattat hur kul det verkligen var! Han var en på miljonen, en riktig sagoponny som gjorde allt man bad honom om, jag har så mycket att tacka den ponnyn för och jag älskar honom fortfarande!

Han var en inlånad ridskoleponny men jag hade vetat om honom i flera år innan han kom till ridskolan då han bodde på gården brevid.
Cotten var en underbar ponny på alla sätt, kanske inte den roligaste att rida då han kunde vara riktigt loj emellanåt, men när det fanns hinder på ridbanan, ja då blev han pigg och fy vad den ponnyn kunde dra upp hastigheten!
Han va snabb och kunde bli riktigt stark ibland..
 
Jag fick upp mitt självförtroende på denna ponnyn något otroligt, har inte träffat någon häst varken förr eller senare som verkligen vill hjälpa sin ryttare igenom ALLT!
Han ställde verkligen upp och gjorde det man bad honom om..
 
Jag tävlade Bohuscupen 2010 och Pokalhoppet 2010 ihop med honom och det högsta vi kom över ihop var 110 cm och på tävling 90 cm... 


Den 12 augusti 2011 fick prinsen tråkigt nog somna för gott då hans skimmelcancer blivit värre.
 
(Samma vecka det blev bestämt att jag skulle hoppa honom--^)
 
(Första omgångarna i BC Tanum och Orust --^)
 
(Bus hemma--^)
 
 
(Finalen på Troya Horse Arena --^ )
 
(Så här har jag valt att minnas Cotten, glad och i sitt esse!)
 
 
 
Tack för allt Cotten och jag hoppas du har de lugnt och skönt på de Gröna Ängarna ihop med dina gamla vänner och att du tar emot de nya som kommer var dag!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0