Driffi

Driffi

1992

Sto

Brun

 

 

VÄRLDENS BÄSTA B-PONNY!
I mina ögon är hon det, och jag är otroligt glad över att ha fått lära mig både galoppera ensam och hoppa på hennes trygga rygg!

Denna dam har gjort mig totalt såld på russ och de kommer alltid vara en svaghet hos mig, tokig i russ, hehe, men de är otroligt goa och snälla.

Driffi lärde mig hoppa kan jag lugnt säga, hinder kan vi väl inte säga att det var riktigt men man tar vad man har, stockar, diken, tunnor, plankor på vedkubbar som ett kryss, en ensam smal trädstam och ett par hemma gjorda stöd blev tillsammans rätt användbara hinder.

Hon är ganska välriden och gjorde allt man bad henne om, visst hade hon ibland en frågande blick och tittade konstigt på en när hon inte fatta men ändå, vi var ju båda två inte såå gamla, jag var 9-10 och Driffi 10-11.. Men vi hade roligt tillsammans och jag tycker ännu mycket om denna fina ponny som lärde mig sitta kvar i de flesta lägen ^^ Minns att mamma red henne ett par gånger – mamma på ett russ – bara tanken gör att jag fnissar, men Driffi var så nöjd och glad med att få jobba!

 

Jag gick från att bara kunna galoppera över bommar till att hoppa 85 cm med denna tant över ett år, ett år jag aldrig glömmer.

Hon är en ängel, man kan göra allt med henne, köra,rida,busa – ja ha roligt helt enkelt!

Nuförtiden bor tant i Dalarna om jag inte minns fel och är sällskap,kör, ridhäst och pensionär på halvtid.

 

 

Tack för det du lärt mig – Du fina!


Kommentarer
Postat av: Tova

Vilken söt!

Svar: Sv: Hon är världens sötaste :) (tycker jag då!)
thezhadow.blogg.se

2012-09-02 @ 06:24:32
URL: http://kazince.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0