Edina

Edina
1994 - 2011
Sto
Fux
 
 
Första "stora" hästen jag red på men egentligen var hon nog inte så stor, kanske 150-153 cm..
Jag har en hel del minnen med denna fina fina ridskolehäst som var bra på att både hoppa och kröka på nacken!
Älskade att rida Edina, hon kanske inte var den mest optimala när man var liten för hon var ganske seg men när man lärt sig mer och mer så var det en häst att lita på, hon gjorde det man bad om, visst, fuxsto och allt så var det en del övertalning men sen, WOW, ibland fattade jag inte att hon kunde gå sådär med mig uppe på ryggen..

Hon fanns på ridskolan när jag började och försvann samma år jag slutade..

Hon var den första hästen jag hoppade med, den första jag hoppade över 1 meter med och min första riktiga hästkärlek!
Är otroligt glad över de åren ihop med henne och vårat år ihop, hade henne på halvfoder - Då lärde jag mig Edina på riktigt!
 
 













Tack för allt du lärde mig vackra häst!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0