Elaka kommentarer på tävling?!

Jag har ärligt talat NOLL erfarenhet av detta då jag inte bryr mig om vad andra tycker för fem öre, jag tar enbart till mig snälla kommentarer..

Dock är jag mest tacksam över att jag har haft så snälla och schyssta hästar, hade de inte varit så lugna och sansade och istället stått på bakben, varit överpigga och kört upp huvudet och bara sprungit så hade jag säkerligen varit mer utsatt för dessa kommentarer och elakheter.
Dock känns det som att många av de "tokiga" ponnyerna är de som tillhör de människor som skriker och gapar och är allmänt otrevliga!
 
Men jag har nästan alltid haft min mamma med på tävlingar och det är GULD att ha någon som henne, som peppar, håller hästen, fixar och det bästa av allt INTE gnäller på andra!
Jag hoppas att jag ALDRIG säger något till någon som jag verkligen inte menar, att jag inte säger något elakt till någon om det inte stämmer eller hjälper..

Den enda små konstiga kommentar jag fått var att hästen borde ha stryk när hon inte hoppade, då frågade jag mig, *Varför ge henne stryk när jag inte vet varför hon inte hoppar* Jag menar, hade jag vetat att det var för att hon bara inte kände för det den dagen, då hade jag kunnat lägga på spöt, men nu visste jag varken om hon var missnöjd med underlaget, trött eller om det började bli för högt för henne.. Så varför skulle jag tvinga henne?
Tänk själv, Hal gräsbana i regn 75 cm - B-ponny - Det är okej att bli trött!..
 

Men genom att tro på mig själv och skita i vad andra tycker och tänker - ni vet de på marken som vet bäst - ja, genom det har jag insett vad jag är bra på med djur överhuvudtaget, att lyssna och känna efter om det verkligen känns rätt!
 
 
Vad tycker ni?

Kommentarer
Postat av: Tova

TACK!

Jagh har aldrig förstått mig på att man ska piska på hästen. Om underlaget är kasst, hästen trött och dne har gjort sitt bästa. Varför kräva mer än dne klarar av? Bara dumt att göra sådant.

2012-08-30 @ 16:37:00
URL: http://kazince.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0