Dolly

Dolly

F:198?-2006

Sto

Black

 

 

 

Detta fjordsto har liksom alltid funnits hos mormor och morfar så det är hemskt tomt nu när hon inte finns kvar, trots att det gått 6 år så saknar jag henne rätt ofta, men jag vet att hon har det bra där hon är..

Jag minns Dolly som en go häst men som kunde ge en ett bett om man inte var riktigt vaken på vad man gjorde, hon var enbart körhäst även om de gick att rida henne, men hon var väl inte så förtjust i det. Men så mycket rida gjorde man väl inte när man satt barbacka på henne när hon åt eller när hon låg och sov på stranden och man gick och satte sig på henne och bara myste..
Vet dock att min moster red henne lite grann..

Ropade man Dolly kom hon, det gjorde hon, visst tog det en stund de sista åren men kom det gjorde hon, travade fram till en ”Har du mat?”..

Hon var speciell den damen och jag saknar att det fanns någon med så mycket kärlek och tålamod som hon faktiskt hade, tills det kom till att någon skulle upp på henne.. Det är tomt utan Dolly men något säger mig att hon finns kvar, att hon ser vad som händer nu för tiden..

 

 

Du vackra gamla dam!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0