En Stjärna!

Jag vill bara säga en grej, eller det blir nog mer än en grej men men..
 
 
Glöm inte att se på er häst som den stjärna den är, och du får inte missa att visa för den att just den är en stjärna, för djupt inne i VARJE häst finns något som gör just den så speciell och gör att just den lyser upp någons värld, någons dag, som en stjärna!
 
Varför skall den vara bra på just att hoppa när kanske dess uppgift i livet är att vara någons bästa vän, att ge någon självförtroende, att lära någon rida..
Det jag försöker säga är bara att oavsett vilken häst du har att göra med måste du se till att plocka fram det just den är bäst på, han du en som gillar att hoppa, let's go, då får ni väl köra på det, men har du en som hellre går en lugn och härlig tur i skogen så får du acceptera det och göra det bästa av det, precis som om det är en häst som inte vill bli riden alls, kanske skall prova att köra den istället..
 
Ja det finns en hel drös med alternativ, man får bara komma på vad som passar bäst ihop med sin kompis..
Jag vet vad "mina" små änglar gillat/gillar, att få jobba och busa, hoppa och att visa upp allt vad de kan oavsett inom vilken kategori deras kunskaper ligger, och de får de så gärna göra för mig då jag hellre ser hästarna glada för att de gör något som de tycker om, än att jag tvingar dem till något bara för att endast jag vill att "så här skall det vara", bara för att rätta mig i ramen som finns, men NEJ TACK!
 
Jag vägrar vara som andra, vägrar trampa på samma fläck hela tiden, - Välkommen att slå upp dörrar, att se på saker med öppna ögon! - Är hästen nöjd och glad är jag detsamma, och är det något jag har lärt mig så är det att lita på mig själv och på dem jag älskar, att blir så mycket enklare då, Thats IT.
 
 



 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0