Hoppning VS Dressyr


Mina tankar om hoppning och dressyr, vi delar upp det och börjar med dressyren!

 

 

Dressyr…  Ja jag var väl inte så mycket för dressyr fram till 2010.. Ni vet jaga bokstäver kanske inte var min grej riktigt, men hästen jag red just då, han var en fena på övertalning får jag säga för han fick mig att tro på att jag kan och jag startade min första och hittills enda dressyrtävling, L:B1 på honom, det slutade med en spark i väggen och lite ovala volter men 59,96% och en riktigt glad tjej! Och efter det så har jag tyckt det bara blivit roligare och roligare med dressyren, det blir på något sätt magiskt!

Och tack vare Lennart så har jag fattat hur roligt det är!

 

Men då går vi vidare till hoppningen..

 

Hoppning..  Jag har alltid gillat hoppningen, men nu har jag blivit fegare med åren, Cotten fick mig att våga igen under BC 2010..
Visst är det häftigt när man vet att det går bra och att man kan ta sig över höga hinder, men det lockar mig inte lika mycket längre, gammal och feg som jag är^^  Men visst är det kul att hoppa lite lägre klasser typ bara LD-LC ungefär..

Eller så gör man ett hopkok av båda saker och får det roligaste, Markarbete! :)

Koppla ihop dressyren med hoppningen precis som det skall vara!

 

 


Markarbete + Hoppning med Emil i våras..




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0