Nu e de natt!!

 
Nu ligger jag i sängen och lyssnar på lite musik samtidigt som jag skall skriva ihop detta, ridningen idag!
Red både Dolly och Emil idag.
 
 
 
 
Dolly:  Blev markarbete, tre bommar och ett lågt hinder. Först fick hon gå lite i alla gångarter för att bli varm och sen försökte jag fila på formen i både trav och galopp men gav upp när hon bara ville springa så då började vi med bommarna, travade lugnt och fint över dem ett par gånger åt båda håll innan vi la in de lilla hindret, fortfarande i trav och det verkade som hon tyckte det var kul..
 
Sen tog vi och galopperade lite till innan vi bara tog det lilla hindret i galopp med en volt både innan och efter hindret så hon inte sprang ifrån mig, och det gick riktigt bra,och då jag är lite lång för henne fick jag verkligen tänka på hur jag följde med henne så det var riktigt kul!

Men de absolut bästa var att efter hon hoppat i galopp slutade hon köra upp huvudet utan sänkte sig och frustade och var allmänt nöjd! =)
 
Röd - Trav, Blå - Galopp
 
 
Emil:  En lugn uteritt ihop med Hanna och Patricia blev det, han va härlig som vanligt, fjanta sig på ett ställe och ville inte gå förbi en tunna, - hjälp den kan döda mig! - men efter lite backande och "kom igen nu!" så gick han fram igen, det är så ra med honom, oftast räcker det att han får backa och sen skänkla på honom igen så brukar han gå förbi de läskiga!
Sen trava vi lite i paddocken och det var inga konstigheter där heller, sansad som han är så strunta han i vad jag gjorde...
 
 
 
Dolly


 
Emil




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0