Olika hästar!

Det finns några fler hästar, men inte så mycket att skriva så de sätter jag i samma inlägg!

 

\\ Tequila, brunskäck, D-ponny f1992-95 //

Tequila bodde i stallet för ett par år sen, det var en tjej som hade hyrt henne och medans hon hade henne blev damen tillsalu och jag fick visa upp henne inför folk som skulle kolla.
Jätte härlig häst att rida verkligen och det gick bra så sett, tills vi kom till hoppningen, tjejen hade sagt att hon testade en del och att man var tvungen att vara bestämd, så jag var väl beredd på att hon kunde stanna, sagt och gjort, det gjorde hon och jag flög av i oxern, hoppade den ordentligt en gång och sen stannade hon på ett räcke och jag trilla av igen, upp igen och sen hoppa hon båda hindren utan stopp.

På den gången lärde jag mig att det inte bara är att rida utan det är viktigt att ha bekantat sig med hästen innan..
Gillade Tequila en hel del och är det någon som vet vart hon är så hör av er! Har tyvärr ingen bild på henne!

 

 

\\ Casper 2005 D-ponny Fux //

Den lille arabkorsningen är en mysig häst och framför allt snäll, red honom samtidigt som jag red Cotten ett tag. Går som ridskolehäst nu för tiden men tävlar också dressyr!



 

 

\\ Sabina f1988 Bork //

Nordsvenska damen kom från Orust och gick på ridskolan i kanske ett år?
Hon var en trevlig dam och gillade att hoppa.
Har först i år fått reda på mer om henne, hon lever inte längre men fick reda på att hon har tävlat en hel del dressyr och körning med den som ägde henne. En häftig häst!

 

\\ Cinderella 1995 B-ponny //

Cindy gillade jag och saknar, ridskoleponny som jag kärade ner mig i totalt, tävlade Tjörnhoppet ett år med henne och vi vägrade ut oss på tredje hindret för hon såg sig själv i spegeln, fegisponny!
Saknar henne då jag gillade henne och man fick kämpa för att komma runt en bana med henne, har nog ett diplom som det står ”Dagens kämpe” och ”Att lyckas så bra med Cinderella är svårt så därför är detta diplom ditt” på.



 

\\Jupiter//

Minns inte mycket av honom, bara att han brukade vara så sur och grinig att göra iordning så pappa fick göra iordning honom åt mig, dock var han hemskt mysig att rida!

 

\\ Muffin svartskäck D-ponny //

Muffin var en stor och maffig skäckvalack som stod på ridskolan ett tag för en drös med år sedan, kanske var det 2002-2003. Han var iaf en riktigt häftig häst och jag tyckte mycket om honom, det är nog mycket på grund av den hästen jag gillar kallblod och skäckar!.. Minns att han gillade att hoppa och var hemskt stark för mig – liten knappt 10 år gammal tjej. Är det någon som vet något om honom så hör av er, det enda jag vet är att han såldes till en tjej som heter Josefin och att han bodde i Göteborg.

 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0